Temperatura wody/dogrzewanie się 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sobol1500
    Ambiente
    • 2013
    • 129

    #51
    Zaintrygowała mnie opinia z ASO. Ja dzisiaj zaciekawiony tematem wstalem wczesnie rano gdy temperatura byla na minusie i zrobilem test na pozostałych dwóch samochodach w domu z grupy VAG z silnikami TSI. 1.4 -122km i 2.0- 210. Sprawa wyglada identycznie jak u mnie. Do momentu pelnego rozgrzania, jadac powoli i delikatnie (,nie butujac' od razu) temperatura stajac np na swiatlach wahala sie o kilka stopni.

    Mam rozumiec, ze zarowno w tych dwoch samochodach jak i w moim oraz we wszystkich samochodach Kolegow, ktorzy sie tutaj wypowiadali i maja podobne objawy cos jest nie tak i najpewniej jest to pompa wody? To chyba czas otworzyc sklep sprzedajacy pompy wody do silnikow TSI

    Komentarz

    • lukaszc2
      Rider
      • 2013
      • 376

      #52
      Zamieszczone przez bob_best
      otrzymałem telefon, że jest odpowiedź i podejrzana jest pompa wody - ściągają część i jak będzie to rozbiorą auto i zobaczą co i jak.
      Kolego oczywiście jest to tylko i wyłącznie Twoja decyzja ale po przeczytaniu tego co piszesz uważam, że nie potrzebnie będziesz dawał grzebać w silniku nic to nie zmieni. Nie wiem co ma pompa wody do słabego nagrzewania się ale .... . Może warto zrobić tak umów się w tym ASO, że podjedziesz z rana do nich i przejedziesz się ich samochodem (po postoju nocnym) oczywiście OIII z tym silnikiem i wtedy ocenisz co i jak. W mojej opinii masz wszystko ok.
      Co do kolegi co pisał o nagrzewaniu się silnika 1,8 to już na tym forum było, że te 1,8 się grzeją szybko.
      Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

      Komentarz

      • Leniwiec
        Rider
        • 2009
        • 624
        • Octavia IV (NX3)
        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

        #53
        sobol1500, przecież bob_best napisał na początku wyraźnie, że np. jak stoi na światłach 1-2 minuty to temperatura spada o kilkanaście stopni. Czegoś takiego na bank nie ma u ciebie czy u kogokolwiek komu prawidłowo wszystko działa.
        Pozdro

        Komentarz

        • Chris11
          RS
          • 2011
          • 1587

          #54
          Zamieszczone przez lukaszc2
          Zamieszczone przez bob_best
          otrzymałem telefon, że jest odpowiedź i podejrzana jest pompa wody - ściągają część i jak będzie to rozbiorą auto i zobaczą co i jak.
          Kolego oczywiście jest to tylko i wyłącznie Twoja decyzja ale po przeczytaniu tego co piszesz uważam, że nie potrzebnie będziesz dawał grzebać w silniku nic to nie zmieni. Nie wiem co ma pompa wody do słabego nagrzewania się ale .... . Może warto zrobić tak umów się w tym ASO, że podjedziesz z rana do nich i przejedziesz się ich samochodem (po postoju nocnym) oczywiście OIII z tym silnikiem i wtedy ocenisz co i jak. W mojej opinii masz wszystko ok.
          Co do kolegi co pisał o nagrzewaniu się silnika 1,8 to już na tym forum było, że te 1,8 się grzeją szybko.
          ASO bardzo chętnie wymieni pompę wody, bo póki auto jest na gwarancji dostaje za to kasę od importera/fabryki.
          Wymienią sprawną pompę na sprawną, tamtą odeślą do fabryki i mają w pompce, bo kasę muszą dostać.
          Niestety dla nich, zapewne za jakiś czas się to skończy i jak fabryka sprawdzi część, która okaże się sprawna, nie zapłaci importerowi/ASO.

          Komentarz

          • bob_best
            Rider
            • 2013
            • 744
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #55
            Zamieszczone przez Leniwiec
            sobol1500, przecież bob_best napisał na początku wyraźnie, że np. jak stoi na światłach 1-2 minuty to temperatura spada o kilkanaście stopni. Czegoś takiego na bank nie ma u ciebie czy u kogokolwiek komu prawidłowo wszystko działa.
            i właśnie o to chodzi - nie mówiłbym nic gdyby to był mały spadek, ale nie kilkanaście stopni!

            [ Dodano: Pią 05 Gru, 14 10:57 ]
            Zamieszczone przez Chris11
            Zamieszczone przez lukaszc2
            Zamieszczone przez bob_best
            otrzymałem telefon, że jest odpowiedź i podejrzana jest pompa wody - ściągają część i jak będzie to rozbiorą auto i zobaczą co i jak.
            Kolego oczywiście jest to tylko i wyłącznie Twoja decyzja ale po przeczytaniu tego co piszesz uważam, że nie potrzebnie będziesz dawał grzebać w silniku nic to nie zmieni. Nie wiem co ma pompa wody do słabego nagrzewania się ale .... . Może warto zrobić tak umów się w tym ASO, że podjedziesz z rana do nich i przejedziesz się ich samochodem (po postoju nocnym) oczywiście OIII z tym silnikiem i wtedy ocenisz co i jak. W mojej opinii masz wszystko ok.
            Co do kolegi co pisał o nagrzewaniu się silnika 1,8 to już na tym forum było, że te 1,8 się grzeją szybko.
            ASO bardzo chętnie wymieni pompę wody, bo póki auto jest na gwarancji dostaje za to kasę od importera/fabryki.
            Wymienią sprawną pompę na sprawną, tamtą odeślą do fabryki i mają w pompce, bo kasę muszą dostać.
            Niestety dla nich, zapewne za jakiś czas się to skończy i jak fabryka sprawdzi część, która okaże się sprawna, nie zapłaci importerowi/ASO.
            a to już akurat nie mój problem, takie polecenie przyszło z SAP do ASO
            Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

            Komentarz

            • joker31
              Classic
              • 2008
              • 11

              #56
              Jeszcze może jedna uwaga odnośnie silników tsi sprawność energetyczna tych silnków MUSI być większa z prostego powodu że zużywają one mniej paliwa a dostarczają nam więcej mocy . Benzynowe silniki wolnossące żeby uzyskac taką moc pala więcej paliwa i przy okazji dostarczają więcej pożądanego zimą ciepła. Warto też zauważyć ze układ chłodzenia w silnikach 1,4tsi ma pojemność 10l czyli małego wiaderka i przy chwilowym otwarciu termostatu ciecz schładza się momentalnie.

              Komentarz

              • ah
                Drive
                • 2014
                • 48

                #57
                To w końcu jechać na serwis z tymi wahaniami czy nie bo wybieram się, żeby zerknęli czy nie ma akcji na kierownicę i odbojniki klapy...

                Komentarz

                • lukaszc2
                  Rider
                  • 2013
                  • 376

                  #58
                  Zamieszczone przez bob_best
                  a to już akurat nie mój problem, takie polecenie przyszło z SAP do ASO
                  Co jest kolego złożone w fabryce to jest zrobione w fabryce a przy wymianie pompy w ASO mogą wydarzyć się różne rzeczy. Pisałem już, że jak wyłączę dogrzewanie to też tak mam że wskaźnik mi dochodzi do 90 stopni a na światłach temperatura spada oczywiście dotyczy to sytuacji jak silnik dopiero co złapał 90 stopni jak przejadę dłuższą trasę (ponad 10km) i olej złapie około 80-90 stopni to potem już na światłach temperatura płyu już nie spada stoi na 90 (temperatura oleju spada na wolnych). W moje opinii wszystko masz ok
                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                  Komentarz

                  • romi-70
                    Elegance
                    • 2008
                    • 920
                    • Volkswagen
                    • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez lukaszc2
                    też tak mam że wskaźnik mi dochodzi do 90 stopni a na światłach temperatura spada oczywiście dotyczy to sytuacji jak silnik dopiero co złapał 90 stopni jak przejadę dłuższą trasę (ponad 10km) i olej złapie około 80-90 stopni to potem już na światłach temperatura płyu już nie spada stoi na 90 (temperatura oleju spada na wolnych). W moje opinii wszystko masz ok
                    Zgadzam się z tym , mam tak samo więc wszystko jest ok...
                    Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                    http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez Chris11
                      Chyba coś jednak mylisz... Co ma odcinanie dopływu paliwa do produkcji ciepła.
                      Silnik nagrzewa się w wyniku tarcia powstałego przez pracę cylindrów.

                      Jeśli hamujesz silnikiem z prędkości obrotowej np. 3tys to cylindry będą poruszały się szybciej, a więc i sam silnik będzie się bardziej nagrzewał.
                      Jak wrzucisz na luz, to oborty spadną do ok. 700 i produkcja ciepła będzie mniejsza.
                      Będzie większa, bo spala się jakiekolwiek paliwo a w przypadku jazdy na biegu żadne. Zaś ciepło o które jest tu lament ucieka jeszcze szybciej, bo woda krąży o wiele szybciej w zimniejszym silniku (nie spalającym paliwa).
                      Zamieszczone przez Chris11
                      Żeby było łatwiej to podpowiem, że kanały wodne rozprowadzone są wzdłuż komory cylindra - wniosek nasuwa się chyba sam.
                      "A gdzie ma jechać? W bok?!" jak to powiedziano w jednym filmie. Wiadomo, że kanały są robione pionowo a nie poziomo żeby chłodzić cały cylinder. Nie chcesz chyba powiedzieć, że jest to wymuszone tarciem?

                      Zamieszczone przez lukaszc2
                      Nie wiem co ma pompa wody do słabego nagrzewania się ale ....
                      +1
                      bob_best, ile masz ustawione na Climatronicu? Może zejdź na niższą temperaturę i wtedy wskazówka aż tak nie będzie leciała w korku.
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • bob_best
                        Rider
                        • 2013
                        • 744
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez lukaszc2
                        Zamieszczone przez bob_best
                        a to już akurat nie mój problem, takie polecenie przyszło z SAP do ASO
                        Co jest kolego złożone w fabryce to jest zrobione w fabryce a przy wymianie pompy w ASO mogą wydarzyć się różne rzeczy. Pisałem już, że jak wyłączę dogrzewanie to też tak mam że wskaźnik mi dochodzi do 90 stopni a na światłach temperatura spada oczywiście dotyczy to sytuacji jak silnik dopiero co złapał 90 stopni jak przejadę dłuższą trasę (ponad 10km) i olej złapie około 80-90 stopni to potem już na światłach temperatura płyu już nie spada stoi na 90 (temperatura oleju spada na wolnych). W moje opinii wszystko masz ok
                        ale u mnie spada momentalnie temperatura wody i to nie jest ok, mały spadek rozumiem, ale nie o kilkanaście stopni. A co do ASO - nie przesadzajmy i nie demonizujmy - na razie mam dobre doświadczenia, zresztą są jeszcze ponad 3 lata gwarancji.

                        [ Dodano: Pon 08 Gru, 14 08:29 ]
                        Zamieszczone przez crom.de
                        ukaszc2 napisał/a:
                        Nie wiem co ma pompa wody do słabego nagrzewania się ale ....

                        +1
                        bob_best, ile masz ustawione na Climatronicu? Może zejdź na niższą temperaturę i wtedy wskazówka aż tak nie będzie leciała w korku.
                        normalnie też bym się dziwił, ale przy takiej komplikacji silników jaka jest wszystko możliwe. Climatronic na 22 stopnie. To nie maluch żebym obniżał temperaturę ogrzewania, bez przesady.
                        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • greg505
                          L&K
                          • 2013
                          • 1239

                          #62
                          Dzis sprawdzilem u siebie czy podobny problem wystepuje w 1.8, no i jak mozna bylo sie spodziewac podczas rozgrzewania silnika temperatura plynu tylko rosnie, mimo ze stalem kilka razy na swiatlach.
                          Temp na zewnatrz 0 stopni, climatronik ustawiony na 21
                          Black magic

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez bob_best
                            To nie maluch żebym obniżał temperaturę ogrzewania, bez przesady.
                            obniż do 20 i poobserwuj.
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • PeRioD
                              Classic
                              • 2014
                              • 18

                              #64
                              Ja mam na automacie 20 i przy 2-3 stopniach po ok kilometrze wieje już ciepłe z nawiewów, dopiero później zaczyna się podnosić temperatura na wskaźniku, po ok 10-12 km spokojnej jazdy jest już pion.
                              Pierwszy VAG...2.0 TDI 150 km

                              Komentarz

                              • sobol1500
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 129

                                #65
                                I co? Wymiana pompy wody pomogla?

                                Komentarz

                                • bob_best
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 744
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez sobol1500
                                  I co? Wymiana pompy wody pomogla?
                                  odebrałem dziś po naprawie (o dziwo jeździ :P), wydaje się być lepiej, ale auto nie było do końca zimne, więc nie wypowiem się na ten temat - technik który robił jazdy próbne (i potwierdzał poprzednio że coś jest źle) teraz mówi, że grzeje jak należy. Wg mnie olej dużo szybciej złapał temperaturę.

                                  Aha... ta pompa to tak na prawdę dużo więcej, bo to cały duży zespół m.in. z termostatem.

                                  Dam znać jak sprawdzę dokładnie czy pomogło.
                                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • lukaszc2
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 376

                                    #67
                                    Zamieszczone przez bob_best
                                    Dam znać jak sprawdzę dokładnie czy pomogło.
                                    Poczekaj tylko do takich temperatur na zewnątrz przy których zauważyłeś nieprawidłowości, bo chyba się cieplej zrobiło. Życzę Ci żeby wymiana pompy Ci coś pomogła ale....... poczekajmy na testy.
                                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                    Komentarz

                                    • crom.de
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1545
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez bob_best
                                      z termostatem.
                                      To by mogło mieć jakiś wpływ na te objawy, ale sama pompa raczej nie. Sprawdzałeś działanie termostatu przed wymiana?
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz

                                      • ah
                                        Drive
                                        • 2014
                                        • 48

                                        #69
                                        Po ilu km jazdy typu podmiejska, bez świateł, ale bez butowania łapie wam temp. olej na poziomie 55-60 stopni, bo mnie dopiero po ok. 10. W miescie przy jeździe szarpanej szybciej.

                                        Komentarz

                                        • bob_best
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 744
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #70
                                          Zamieszczone przez crom.de
                                          Zamieszczone przez bob_best
                                          z termostatem.
                                          To by mogło mieć jakiś wpływ na te objawy, ale sama pompa raczej nie. Sprawdzałeś działanie termostatu przed wymiana?
                                          nie, nie sprawdzałem tego. Choć dla mnie też nie pasowało to do końca, bo w klasycznym termostacie często było też tak, że na trasie gubił temperaturę a tego nie było.

                                          Podsumowując sytuację na chwilę obecną po wymianie - wydaje się być lepiej, znaczy poprawnie, ale bez hurraoptymizmu z mojej strony, bo testy robiłem przy +6 a nie przy -2,5 jak wtedy.

                                          Jazda miejska:
                                          - wskazówka podniosła się minimalnie ponad 50 stopni po 1,5km,
                                          - auto osiągnęło ok. 75 stopni po 3 km,
                                          - szybko zjechałem na parking i w ciągu 4 minut spadłem do ok. 70 stopni (czyli wyszło 3-5 stopni a nie 15-20) po czym temperatura się zatrzymała - dla mnie ok, bo może otworzył się już lekko termostat i potem go zamknął jak temp. spadła,
                                          - ok. 2 minuty wskazówka stała w miejscu,
                                          - potem temperatura zaczęła rosnąć i chyba w 3 min. wróciło do 75 stopni.

                                          Co do oleju - jakoś nie zapamiętałem czy złapał 54 stopnie już przy wjeździe na parking czy dopiero jak tam stałem - zwrócę jeszcze uwagę.

                                          Generalnie powiało trochę optymizmem, ale odpowiedź będzie dopiero jak będą temperatury ujemne. Serwis również prosił mnie o wiadomość zwrotną

                                          [ Dodano: Nie 14 Gru, 14 13:15 ]
                                          Zamieszczone przez lukaszc2
                                          Zamieszczone przez bob_best
                                          Dam znać jak sprawdzę dokładnie czy pomogło.
                                          Poczekaj tylko do takich temperatur na zewnątrz przy których zauważyłeś nieprawidłowości, bo chyba się cieplej zrobiło. Życzę Ci żeby wymiana pompy Ci coś pomogła ale....... poczekajmy na testy.
                                          wiem, ale na razie sprawdziłem w warunkach obecnych. Jak tylko spadną temperatury, to wybiorę się na testy i dam znać na 100%

                                          [ Dodano: Nie 21 Gru, 14 14:45 ]
                                          dziś kolejny test - na dworze 4,5 stopnia. Teraz trasa z większą ilością stania - po 3km i chyba 9 minutach jazdy temperatura - 87,5 stopnia. Zatrzymałem się u celu i:
                                          - najpierw spadek o 5 stopni do 82,5
                                          - potem długo stała woda w miejscu,
                                          - po 6 min stania olej złapał 51 stopni,
                                          - po 8 min temperatura wody skoczyła na 85 stopni.

                                          Podsumowując: dalej wygląda, że teraz jest ok, ale muszę poczekać na ujemne temperatury by w pełni to potwierdzić. Ogólnie wydaje się, że lepiej się auto grzeje - ostatnio patrzyłem w trasie - temperatura oleju przy normalnej jeździe też jest wyższa niż była (wtedy oscylowała przy +5 w okol. 85-90 stopni, teraz jest o 10 stopni więcej
                                          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • mmor
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 166
                                            • Fabia (6Y2)
                                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                            #71
                                            Zobaczcie jak to jest w starym TSI - termostat nr 1 otwiera się przy 80 st. C, może stąd te wahania temp., dodatkowo jest druga elektryczna pompka. Wg mnie jeśli do układu chłodzenia wchodzi 9 litrów to otwieranie termostatu przy 80oC może wywołać przejściowy spadek temp, zwłaszcza "na światłach" gdy silnik "odpoczywa".

                                            Str. 24


                                            Ten nowy TSI jest jeszcze ciekawszy, bo ma chłodzenie kolektora wydechowego, mogą być 3 termostaty . Tu krótki akapit o chłodzeniu i nagrzewaniu nowego 1.8 TSI:


                                            EDIT:
                                            Logiczne jest, że czujnik temp. chłodziwa znajduje się gdzieś w okolicach bloku silnika, przed termostatem, potwierdzają to pomiary prostym urządzeniem OBD, w kilka sekund po uruchomieniu silnika temp rośnie o 10-20 stopni, co potwierdza moją teorię o dopływie zimnego chłodziwa po otwarciu termostatu. Temperatura np. na nagrzewnicy powinna cały czas rosnąć.
                                            Prosty skaner do kupienia za 19 zł z wysyłką, można trafić na promocję za 15:

                                            Komentarz

                                            • lukaszc2
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 376

                                              #72
                                              Zamieszczone przez bob_best
                                              dziś kolejny test - na dworze 4,5 stopnia.
                                              Teraz kolego masz dobry okres na testy jak jest - 8 stopni.
                                              Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                              Komentarz

                                              • Trancer
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 201

                                                #73
                                                CHPA ma jeszcze dwa termostaty ale trzeba przyznać, że układ chłodzenia jest dość skomplikowany - dwie chłodnice, "wodny" intercooler, dodatkowe pompki, do tego "ta"pompa wodna rodem z NASA" a na koniec całe 10 litrów płynu. Jest co się pier****ć.

                                                Komentarz

                                                • bob_best
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 744
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez lukaszc2
                                                  Zamieszczone przez bob_best
                                                  dziś kolejny test - na dworze 4,5 stopnia.
                                                  Teraz kolego masz dobry okres na testy jak jest - 8 stopni.
                                                  test był wczoraj - przy minus 4,5 stopnia. Sytuacja się nie zmieniła zbytnio - spadek był dalej duży, choć odbywało się to zauważalnie wolniej (nie w 1-2 minuty ale powiedzmy w 5-6 minut) - spadło na postoju z 80 do 60 stopni, potem stało z 2 minuty, a na koniec zaczęło rosnąć.

                                                  Letnie powietrze z nawiewów po 1,4km, wskazówka drgnęła z 50 stopni po 1,9km. Do 80 stopni doszedł po niecałych 6km - tym razem jazda była bez korków, płynna, dość delikatna bo auto zimne. Po postoju i spadku do 60 stopni ostatecznie ruszyłem gdy temperatura była 62,5 (zaczynała rosnąć) - przejechałem 400m i auto doszło bardzo ochoczo do 75 stopni, olej wskoczył na 53 stopnie. Przy jeździe po mieście widać, że olej trzyma wyższe temperatury niż przed wymianą.

                                                  Podsumowując: spadek jest i tutaj się to nie zmieniło, co się zmieniło to szybkość spadania temperatury - nie ma takiego nagłego szybkiego spadku i podejrzewam, że na światłach już nie będzie biło po oczach (i będzie jak u wszystkich). Serwis prosił o wiadomość zwrotną - zadzwonię i dam znać, zobaczymy co Oni na to.

                                                  PS. Auto jeździ, ma się dobrze, nic nie zepsuli :P

                                                  Czy ktoś może potwierdzić takie zachowanie wskaźnika temperartury u siebie? Czy takie zachowanie jest normalne czy coś jest skrewione? Podpowiedzcie proszę!


                                                  [ Dodano: Wto 30 Gru, 14 22:53 ]
                                                  Zamieszczone przez Trancer
                                                  CHPA ma jeszcze dwa termostaty ale trzeba przyznać, że układ chłodzenia jest dość skomplikowany - dwie chłodnice, "wodny" intercooler, dodatkowe pompki, do tego "ta"pompa wodna rodem z NASA" a na koniec całe 10 litrów płynu. Jest co się pier****ć.
                                                  masz jakiś schemat tego układu?
                                                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  • Trancer
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 201

                                                    #75
                                                    Generalnie to wszystko zależy od trybu jazdy, jak się pojawi temperatura oleju powyżej 50 st.C, staram się trochę dokładać do pieca i silnik szybciej się nagrzewa, przy 80 st.C można już pałować

                                                    Fakt, że przy założonej ostatnio pełnej dolnej osłonie silnika, ten szybciej się nagrzewa.

                                                    [ Dodano: Wto 30 Gru, 14 23:02 ]
                                                    Proszę bardzo, tylko po rusku: http://i1331.photobucket.com/albums/...ps4873d6b1.jpg

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...